Дослідження динамічних характеристик спеціалізованого транспортного засобу, що має дворівневу нелінійну систему підресорювання

Автор(и)

  • Oleksiy Larin Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8212-5410
  • Sergii Sokolovsky Національна академія Національної гвардії України, Ukraine
  • Ruslan Kaidalov Національна академія Національної гвардії України, Ukraine
  • Volodymyr Bashtovyi Національна академія Національної гвардії України, Ukraine
  • Oleksii Vodka Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4462-9869

DOI:

https://doi.org/10.20998/2413-4295.2016.62.03

Ключові слова:

спеціалізовані транспортні засоби, плавність ходу, нелінійне підресорювання, системи із квазінульової жорсткістю, вільні коливання нелінійних консервативних систем

Анотація

Стаття присвячена вивченню ефективності застосування нелінійного дворівневого підресорювання спеціальних транспортних засобів, яке спрямоване на підвищення плавності їх ходу. Наведені результати теоретичних досліджень, щодо характеристик відповідного транспортного засобу, як нелінійної системи. Побудовано математичну нелінійну дискретну динамічну модель даного транспортного засобу, на основі якої проведено серію досліджень щодо вільних коливань транспортного засобу, як консервативної нелінійної системи. Наведено результати порівняльного аналізу щодо частот та амплітуд коливань які встановлюються в транспортному засобі в лінійній та запропонованій дворівневій нелінійній компоновках при імпульсному збудженні, що прикладається до коліс даного транспортного засобу

Біографії авторів

Oleksiy Larin, Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»

доц., к.т.н. доцент. кафедри динаміки та міцності машин, Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»

Sergii Sokolovsky, Національна академія Національної гвардії України

кандидат технічних наук, проректор, Національна академія Національної гвардії України, м. Харків, Україна;

Ruslan Kaidalov, Національна академія Національної гвардії України

доц., к.т.н., докторант, Національна академія Національної гвардії України, м. Харків, Україна;

Volodymyr Bashtovyi, Національна академія Національної гвардії України

Національна академія Національної гвардії України, м. Харків, Україна

Oleksii Vodka, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доц., к.т.н., доцент. кафедри динаміки та міцності машин, Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»

Посилання

Volkov, V. P., Volkov, V. P., Vilskiy, G. B. Theory of car movement: textbook, Sumy. Universitetska knyga, 2010, 320 p. Mechanical vibration and shock – Evaluation of human exposure to whole-body vibration, Part 1: General requirements, ISO 2631-1, 2nd ed. The International Organisation for Standardisation, 15 July; 1997. P.S. Els / Journal of Terramechanics 42, 2005, 47-64 63 British Standard Guide to measurement and evaluation of human exposure to whole body mechanical vibration and repeated shock, BS 6841. British Standards Institution; 1987. Hohl, G. H. Ride comfort of off-road vehicles, Proc. of the 8th international conference of the ISTVS, vol. I of III, Cambridge, England, August 5-11; 1984. Pradko, F., Lee, R. A. Vibration comfort criteria, Society of Automotive Engineers (SAE). Technical Paper 660139, Warrendale, 1966. Human exposure to mechanical vibrations whole-body vibration, Verein Deutcher Ingenieure, VDI 2057; September 2002. ST/SGAC.10/1/Rev.17: Recomendations on the transportation of the dangerous goods United Nations (2011), New York and Geneva // режим доступу: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/danger/publi/unrec/rev17/English/Rev17_Volume1.pdf European Commission. (2006). European road safety action pro-gramme mid-term review. Brussels: European Commission // режим доступу: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/postimpact/references/index_en.htm Nijol Batarlien Accident probability risk factors of hazardous freight transportation, Proc. of the 12th International Conference “Reliability and Statistics in Transportation and Communication” (Rel-Stat’12), Riga, Latvia, 17–20 October 2012, 122-127 Skorna, C. H., Christoph Bode, Markus Weiss Risk and loss prevention within the transport chain. Proc. of 20th In-ternational Conference on Management of Technology Risk and loss preven-tion within the transport chain, Florida, 10-14 April 2011, 16. Sokolovskiy, S. A., Kalinovskiy, A. Ya. Problema transportirovki opasnykh gruzov, Ob’єdnannya teorії ta praktiki – zalog pіdvishchennya postіynoї gotovnostі operativno-ryatuval'nikh pіdrozdіlіv do vikonannya dіy za priznachennyam. Materіali VIII naukovo-tekhnіchnoї konferentsії. Kharkіv: NUTsZU, 2011, 52 - 53 Elmadany, M. M., El-Tamimi, A. On a subclass of nonlinear passive and semi-active damping for vibration isolation. Computers & Structures, 1990, 36(5), 921-931 Chavan, S. P., Sawant, S. H., Tamboli, J. A. Experimental Verification of Passive Quarter Car Vehicle Dynamic System Subjected to Harmonic Road Excitation with Nonlinear Parameters. IOSR Journal of Mechanical and Civil Engineering, February, 2013, 39-45 M. Daniel da Silva, Zampieri Douglas Eduardo Modeling of a vehicle suspension with non linear elements and performance comparison to a semi-active model, Proc. of COBEM 2005 18th Interna-tional Congress of Mechanical engineering, , Ouro Pre-to, MG, November 6-11, 2005 Younesian, D., Fallahzadeh, M. S. Numerical and Experimental Analysis of NonlinearPar-abolic Springs Employed in Suspension System of freight cars. International Journal of Automotive Engineering. Sept 2014, 4(3), 812-826 Verros, G., Natsiavas, S., Papadimitriou, C. Design Optimization of Quarter-car Models with Passive and Semi-active Suspensions under Random Road Excitation, Journal of Vibration and Control, 2005, 11, 581-606 Alabugev, P.M., Ragul’skis, K.M., Gritchin, А.А., Kim, L.I. Vibro-protection systems with a quasy-zero stiffness. Leningrad: Mashinostroenie, 1986, 96.

##submission.downloads##

Як цитувати

Larin, O., Sokolovsky, S., Kaidalov, R., Bashtovyi, V., & Vodka, O. (2016). Дослідження динамічних характеристик спеціалізованого транспортного засобу, що має дворівневу нелінійну систему підресорювання. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Нові рішення у сучасних технологіях, (62), 17–22. https://doi.org/10.20998/2413-4295.2016.62.03

Номер

Розділ

Енергетика, машинобудування та технології конструкційних матеріалів