Аналіз підрозділів внз для успішного виконання завдань з інформаційної діяльності

Roman Korzh, Solomia Fedushko, Olha Trach, Oleh Mastykash, Henrikh Bandrovskyi

Анотація


У статті розглянуто актуальні проблеми дослідження використання новітніх інформаційних технологій для ефективного віртуального представництва вищого навчального закладу, що дає змогу сформувати позитивний інформаційний образ навчально-наукової установи у глобальній світовій спільноті. Здійснено аналіз інформаційної діяльності вищого навчального закладу та його підрозділів. Застосовано методи виявлення підрозділів вищого навчального закладу з низькою продуктивністю формування потенціалу. Розроблено методи підвищення продуктивності формування інформаційного ресурсу та інформаційного образу вищого навчального закладу. Визначено зони співвідношення між повнотою та інтенсивністю інформаційної діяльності для віртуальних спільнот Національного університету «Львівська політехніка». 

Ключові слова


вищий навчальний заклад; інформаційний образ; віртуальне представництво; інформаційна діяльність; соціальні комунікації; підрозділ внз; віртуальні спільноти

Повний текст:

PDF

Посилання


Korzh, R., Peleshchyshyn, A. Analysis of modern forms and methods of university information activities in Internet. Eastern-European Journal of Eenterprise Technologies, 2013, 2/2 (62), 62-65.

Peleshchyshyn, A., Korzh, R. Baseline characteristics and model of university departments as the subject of information activities. Eastern-European Journal of Eenterprise Technologies, 2015, 2/2 (74), 27-34.

Korzh, R., Peleshchyshyn, A., Syerov, Yu., Fedushko, S. University’s Information Image as a Result of University Web Communities’ Activities. Advances in Intelligent Systems and Computing: Selected Papers from the International Conference on Computer Science and Information Technologies, CSIT 2016, September 6-10 Lviv, Ukraine, Shakhovska N. (Ed.), Springer International Publishing, 2017, 512, 115-127, doi: 10.1007/978-3-319-45991-2_8.

Forkun, Yu., Peleshchyshyn, A. Modern approaches to technology development and formation of information and help ensure public communication systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2012, 2/2(56), 3-12.

Markovec, O. Processing of applications to universities from the Internet. Information, communication and society: Materials of the International Conference ICS-2012, Lviv Polytechnic National University Publishing House, 2012, 94-95.

Trach, O., Peleshchyshyn, A. Functional-network model of tasks performance of virtual communication life cycle directions. Proceedings of the XIth International Scientific and Technical Conference (CSIT 2016), Lviv Polytechnic Publishing House, 2016, 108-110. ‒ doi: 10.1109/STC-CSIT.2016.7589881.

Bacon, J. The Art of Community: Building the New Age of Participation (Theory in Practice), O'Reilly Media, 2009, 400.

Alphy, M., Sharma, A. Study on online community user motif using web usage mining. 4th International Conference on Science and Engineering in Mathematics, Chemistry and Physics (ScieTech),. Journal of Physics Conference Series, 2016, 710. doi: 10.1088/1742-6596/710/1/012015.

Syerov, Yu., Schahovs’ka, N. Web-Community Ontological Representation Using Intelligent Dataspace Analyzing Agent. Proceedings of the X-th International Conference CADSM-2009 «The Experience of Designing and Application of CAD Systems in Microeletronics», 2009, 479-480.

Lambert, R., Butler, N. The future of European universities: Renaissance or decay?. London: Centre for European Reform, 2006, 65.

Kraut, R., Resnick, P. Building Successful Online Communities: Evidence-Based Social Design. Massachusetts Institute of Technology, MIT Press, 2012, 283.

Strunga, A. The Integration of Virtual Learning Communities into Universities' Knowledge Management Models. 7th World Conference on Educational Sciences, 2015, 197, 2430-2434, doi: 10.1016/j.sbspro.2015.07.306.

Russell, M. Mining the Social Web: Data Mining Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, GitHub, and More, O'Reilly Media, Inc., 2013, 424.

Prabowo, H., Sriwidadi, T. Effect of Higher Education Image and the Use of Information Technology Towards Relational Quality in Jakarta Private Universities. Advanced Science Letters, 2015, 21 (4), 866-870, doi: 10.1166/asl.2015.5908.

Hager, L. Building dynamic virtual and hybrid learning communities in higher education through eportfolios and web 2.0/3.0. 4th International Conference of Education, Research and Innovation (Iceri), 2011, 3807-3814.

Buss, A., Strauss, N. Online Communities Handbook: Building your business and brand on the Web. New Riders Press, 2009, 288.

Cintron, R., Samuel, J., Hinson, J. Advances in Higher Edu-cation and Professional Development,IGI Global, 2016, 316.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


  1. Корж,  Р.  О.  Аналіз  сучасних  видів  та  методів  інформаційної  діяльності  ВНЗ  в  Інтернеті  /  Р.  О.  Корж,  А.  М.  Пелещишин  //  Східно–Європейський  журнал  передових  технологій.  –  2013.  –  №2/2  (62).  –  С.  62-65. 
  2. Пелещишин,  А.  М.  Базові  характеристики  та  модель  підрозділів  ВНЗ  як  суб’єкта  інформаційної  діяльності  /  А.  М.  Пелещишин,  Р.  О.  Корж  //  Східно–Європейський  журнал  передових  технологій.  –  2015.  –  2/2(74)  –  27-34. 
  3. Korzh,  R.  University’s  Information  Image  as  a  Result  of  University  Web  Communities’  Activities  /  R.  Korzh,  A.  Peleshchyshyn,  Yu.  Syerov,  S.  Fedushko  //  Advances  in  Intelligent  Systems  and  Computing:  Selected  Papers  from  the  International  Conference  on  Computer  Science  and  Information  Technologies,  CSIT  2016,  September  6-10  Lviv,  Ukraine,  Shakhovska  N.  (Ed.).  –  Springer  International  Publishing:  2017.–  V.  512.–  pp  115-127.  –  doi:  10.1007/978-3-319-45991-2_8.
  4. Форкун,  Ю.  В.  Сучасні  підходи  технології  розроблення  та  формування  інформаційно-довідкового  забезпечення  суспільних  комунікаційних  систем  /  Ю.  В.  Форкун,  А.  М.  Пелещишин  //  Східно-Європейський  журнал  передових  технологій,  №2/2(56)2012  -  С.  3-12.
  5. Марковець,  О.  В.  Опрацювання  звернень  до  ВНЗ  із  Інтернету  /  О.  В.  Марковець  //  Інформація,  комунікація,  суспільство  :  Матеріали  І  Міжнародної  наукової  конференції  ICS-2012.  –  Львів:  Видавництво  Львівської  політехніки,  2012.  -  С.  94-95.
  6. Trach,  O.  Functional-network  model  of  tasks  performance  of  virtual  communication  life  cycle  directions  /  O.  Trach,  A.  Peleshchyshyn  //  Proceedings  of  the  XIth  International  Scientific  and  Technical  Conference  (CSIT  2016).  Lviv  Polytechnic  Publishing  House.  2016.  P.  108-110.  ‒  doi:  10.1109/STC-CSIT.2016.7589881.
  7. Bacon,  J.  The  Art  of  Community:  Building  the  New  Age  of  Participation  (Theory  in  Practice)  /  J.  Bacon.  –  O'Reilly  Media,  2009.  –  p.  400. 
  8. Alphy,  M.  Study  on  online  community  user  motif  using  web  usage  mining  /  M.  Alphy,  A.  Sharma  //  4th  International  Conference  on  Science  and  Engineering  in  Mathematics,  Chemistry  and  Physics  (ScieTech).  –  710.  –  Journal  of  Physics  Conference  Series  –  2016.  –  doi:  10.1088/1742-6596/710/1/012015.
  9. Syerov,  Yu.  Web-Community  Ontological  Representation  Using  Intelligent  Dataspace  Analyzing  Agent  /  Yu.  Syerov,  N.  Schahovs’ka  //  Proceedings  of  the  X-th  International  Conference  CADSM-2009  «The  Experience  of  Designing  and  Application  of  CAD  Systems  in  Microeletronics».  –  Polyana–Svaliava  (Zakarpattya),  February  24-28,  2009.  –  С.479-480.
  10. Lambert,  R.  The  future  of  European  universities:  Renaissance  or  decay?  /  R.  Lambert,  N.  Butler  //  London:  Centre  for  European  Reform,  2006.  –  65  p.
  11. Kraut,  R.  Building  Successful  Online  Communities:  Evidence-Based  Social  Design  /  Robert  E.  Kraut,  Paul  Resnick  //  Massachusetts  Institute  of  Technology.  -  MIT  Press,  2012.  -  283p.
  12. Strunga,  A.  The  Integration  of  Virtual  Learning  Communities  into  Universities'  Knowledge  Management  Models  /  Strunga  A  //  7th  World  Conference  on  Educational  Sciences.  ‒  2015.  ‒  T.  197.  ‒  p.  2430-2434.  ‒  doi:  10.1016/j.sbspro.2015.07.306.
  13. Russell,  M.  Mining  the  Social  Web:  Data  Mining  Facebook,  Twitter,  LinkedIn,  Google+,  GitHub,  and  More  /  M.  A.  Russell  //  O'Reilly  Media,  Inc.,  2013.  –  424p.
  14. Prabowo,  H.  Effect  of  Higher  Education  Image  and  the  Use  of  Information  Technology  Towards  Relational  Quality  in  Jakarta  Private  Universities  /  H.  Prabowo,  T.  Sriwidadi  //  Advanced  Science  Letters.  ‒  2015.  ‒  T.  21,  №  4.  ‒  C.  866-870.  ‒  doi:  10.1166/asl.2015.5908.
  15. Hager,  L.  Building  dynamic  virtual  and  hybrid  learning  communities  in  higher  education  through  eportfolios  and  web  2.0/3.0  /  L.  Hager  //  4th  International  Conference  of  Education,  Research  and  Innovation  (Iceri).  ‒  2011.  ‒  р.  3807-3814. 
  16. Buss,  A.  Online  Communities  Handbook:  Building  your  business  and  brand  on  the  Web  /  A.  Buss,  N.  Strauss.  –  New  Riders  Press,  2009.  –  288  p.
  17. Cintron,  R.  Advances  in  Higher  Education  and  Professional  Development  /  Cintron  R.,  Samuel  J.,  Hinson  J.  -  IGI  Global,  2016.  -  316p.




DOI: https://doi.org/10.20998/2413-4295.2017.07.20

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.