Фізико-статистичне моделювання гідродинамічного поля корабля на базі гідродинамічних розрахунків

Автор(и)

  • Іgor Gladkіh МПП «ТСБ», Ukraine
  • Margaryta Kapochkina Науково-дослідний центр Збройних Сил України «Державний океанаріум», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2413-4295.2018.09.14

Ключові слова:

гідродинамічне поле корабля, поле виняткового динамічного тиску, швидкість судна, геометрія корпусу корабля, рельєф морського дна, регресійний аналіз, гідродинамічне моделювання, гідрографія, навігація

Анотація

Розглядаються перспективні напрямки розвитку систем автоматизованого проектування кораблів. Показані переваги математичного гідродинамічного моделювання кораблів у порівнянні з фізичним моделюванням гідродинаміки його моделі. Розглянуті методичні проблеми аналізу даних математичного гідродинамічного моделювання кораблів. Представлені методичні рішення та розглянуті конкретні приклади обробки статистичними методами результатів математичного гідродинамічного моделювання кораблів. На базі цифрової моделі корабля досліджено вплив геометрії його корпусу на гідродинамічне поле, розраховане шляхом математичного моделювання глибини розповсюдження аномалій надлишкового тиску в нестискуваній рідині. Розрахунки виконані для швидкості руху корабля 30 вузлів. В результаті розрахунку повного, а також аномального тиску у водному середовищі, що був створений в процесі  руху кораблем, була апробована методика фізико-математичного моделювання його гідродинамічного поля. Фізико-статистичне моделювання реалізується за допомогою застосування регресійного аналізу для формалізації емпіричних закономірностей. Отримані результати емпіричних залежностей глибини аномалій надлишкового тиску від швидкості об'єкта. Для району північно-західного шельфу Чорного моря виконано районування акваторії за фактором швидкості руху судна, що забезпечує непомітне переміщення в умовах передбачуваного розгортання донних гідростатичних комплексів моніторингу гідродинамічного поля. За результатами районування акваторії побудована карта. Розрахунки виконані для конкретної моделі корабля і не можуть бути застосовані для суден з відмінною геометрією корпусу. Кожний клас кораблів повинен бути забезпечений окремими розрахунками гідродинамічного поля, що створюється ним в процесі різних режимів руху 

Посилання

Overview of first operational DART® Mooring System. Available at: https://nctr.pmel.noaa.gov/Dart/ dart_ms1.html

Mikhailova, M., Shchelyaev. A. Ye., Raschetnyy analiz buksirovochnogo soprotivleniya motornoy yakhty. [Calculation analysis of towing resistance of a motor yacht]. Available at: https://flowvision.ru/images/ Yahta.pdf

Sudnobudіvnitstvo [Shipbuilding]. Available at: https://flowvision.ru/ru/

Pechenuk, A. V. Modelirovanie buksirovochnykh ispytaniy perspektivnogo konteynerovoza KRISO pri pomoshchi kompleksa gidrodinamicheskogo analiza "Flow Vision" [Modeling of the towing tests of a prospective container ship KRISO using a complex of hydrodynamic analysis "Flow Vision"]. Trudy konferentsii "Inzhenernye sistemy 2005" seriya "Prikladnye issledovaniya v mekhanike [Proceedings of the conference "Engineering Systems 2005"], series "Applied Research in Mechanics", ed. MIPT, 2005, 46–54.

Pechenyuk, A. V. Chislennoe modelirovanie obtekaniya korpusa sudna v usloviyakh melkovod'ya [Numerical simulation of hull flow in shallow waters]. Available at: https://tesis.com.ru/infocenter/downloads/flowvision/fv_d1_dmt.pdf.

Google eath. Available at: https://www.google.com.ua/ intl/ru/earth/

Soloviev, A., Gilman, M., Young, K., Brusch, S., Lehner, S. Sonar Measurements in Ship Wakes Simultaneous With TerraSAR–X. IEEE Transactions on Geoscience and Remote Sensing, 2010, 48, 2, 841 – 851.

Soloviev, A., Gilman, M., Moore, K., Young, K., Graber, H. Remote Sensing of Ship Wakes. SEASAR 2008: Advances in SAR Oceanography from ENVISAT and ERS missions. European Space Agency, Roma,Italy, Available at: http://earth.esa.int/workshops/seasar2008/programme.html

Gilman, M., Young, K. Burge Sonar Measurements in Ship Wakes Simultaneous With TerraSAR–X Overpasses. IEEE Transactions on Geoscience and Remote Sensing, 2010, 48,2.

Grazian, M. D., Grasso, M., D’Errico, M., Performance Analysis of Ship Wake Detection on Sentinel–1 SAR Images. 2Remote Sensing, 2017, 9(11), 1107, doi:10.3390/rs9111107.

Paes, R. L., Lorenzzetti, J. A., Gherardi, D. F. M. Ship detection using TerraSAR–X images in the Campos Basin (Brazil). IEEE Geosci. Remote Sens. Lett., 2010, 7, 545–548.

Ermakov, S., Kapustin, I., Lazareva, T. Ship wake signatures in radar/optical images of the sea surface: observations and physical mechanisms, Proc. SPIE, 2014, 9240.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-22

Як цитувати

Gladkіh І., & Kapochkina, M. (2018). Фізико-статистичне моделювання гідродинамічного поля корабля на базі гідродинамічних розрахунків. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Нові рішення у сучасних технологіях, (9(1285), 98–105. https://doi.org/10.20998/2413-4295.2018.09.14

Номер

Розділ

Інформаційні технології та системи управління