Аналізування частотних характеристик системи керування процесами подачі палива у циліндри силового агрегату
DOI:
https://doi.org/10.20998/2413-4295.2021.04.02Ключові слова:
апаратні засоби, сигнал флуктуацій, частотні характеристики, швидкодія, математичне та комп’ютерне моделюванняАнотація
Запропоновано ідею моніторингу ідентичності циліндрових потужностей двигуна внутрішнього згоряння в умовах неповної інформації та на її основі побудовано комп’ютерну систему. Як вхідну інформацію використано сигнал миттєвої швидкості обертання колінчастого вала силового агрегату. При розробці архітектури апаратних засобів використано форсунки з п’єзоелектричними виконавчими механізмами, принцип безпосереднього цифрового керування, а також принцип керування зі зворотним зв’язком за станом флуктуацій швидкості обертання колінчастого вала. Як математичний апарат при аналізі структурної схеми комп’ютерної системи програмного керування процесами подачі палива та повітря у циліндри силового агрегату використано перетворення Лапласа. Побудовано математичні моделі компонентів апаратних засобів керування процесами подачі палив-повітряної суміші та у результаті аналізу структурної схеми комп’ютерної системи отримано передавальну функцію. Із використанням можливостей програмного середовища Matlab отримано перехідну та імпульсну перехідну характеристики системи, побудовано годограф Найквіста та встановлено логарифмічні амплітудно-частотні характеристики апаратних засобів. Встановлено, що частотні характеристики математичної моделі комп’ютерної системи мають необхідні динамічні характеристики. Методом розкладання на прості дроби отримано вираз дискретної передавальної функції, коефіцієнти статечних поліномів якої встановлено за допомогою методу визначників та обчислювальних можливостей програмного середовища Mathcad. На основі дискретної передавальної функції побудовано схему комп’ютерного моделювання процесу обробляння апаратними засобами сигналу миттєвої швидкості обертання колінчастого вала. Комп’ютерним моделюванням отримано вихідний сигнал, у результаті аналізу якого встановлено швидкодію апаратних засобів обробляння вхідної інформації.
Посилання
Challen B., Baranescu R. Diesel Engine Reference Book. 2nd edition. Butterworth-Heinemann, 1999, 682 p.
Gawande S., Navale L., Nandgaonkar M., Butala D., Kunamalla S. Cylinder Imbalance Detection of Six Cylinder DI Diesel Engine Using Pressure Variation. International Journal of Engineering Science and Technology, 2010, Vol. 2(3). pp. 433–441.
Gawande S., Navale L., Nandgaonkar M., Butala D. Harmonic Frequency Analysis of Multi-Cylinder Inline Diesel Engine Genset for Detecting Imbalance. International Review of Mechanical Engineering, 2009, Vol. 3, no. 6, pp. 782–787.
Enikeev A. F., Borisenko A. N., Samsonov V. P., Kiseleva G. M. Diagnosis of a diesel generator by the deviation in shaft speed. Measurement techniques USSR, 1988, Vol. 31, Iss.9, pp. 868–871, doi: 10.1007/BF00863884.
Bodnar B. Ye., Ochkasov O. B., Chernyayev D. V. Vyznachennya metodu filʹtratsiyi syhnalu nerivnomirnosti chastoty obertannya kolinchastoho valu dyzelya [Determination of the method of filtering the signal of non-uniformity of the crankshaft speed of the diesel engine]. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 2013. Iss. 1(43), pp. 113–118.
Grachev V. V. Eksperimental'naya otsenka metoda diagnostirovaniya dizel'nykh dvigateley po neravnomernosti vrashcheniya kolenchatogo vala [Experimental evaluation of the method for diagnosing diesel engines by uneven rotation of the crankshaft]. Progressivnyye protsessy tekhnologicheskoy ekspluatatsii avtomobiley. MADI [Progressive processes of technological operation of cars]. Moscow, 1982, pp. 46–50.
Anetor L., Osakue E., Odetunde Ch. Combustion Dynamics at the Top Dead Center Position of a Spark Ignition Engine. FME Transactions, 2017, Vol. 45, no 4, pp. 548–558, doi: 10.5937/fmet1704548A.
Gritsenko A., Shepelev V., Zadorozhnaya E., Almetova Z., Burzev A. The Advancement of Methods of Vibro-Acoustic Control of ICE Gas Distribution Mechanism. FME Transactions, 2020, Vol. 48, no 1, pp. 127–136, doi: 10.5937/fmet2001127G.
Salinic S., Vranic A., Nesic N., Tomovic A. On the Torque Transmission by a Cardan-Hooke Joint. FME Transactions, 2017, Vol. 45, no 1, pp. 117–121, doi:10.5937/fmet1701117S.
Dorf R., Bishop R. Modern Control Systems. Addison: Wesley: Prentice Hall, 2010, 1104 p.
Yenikieiev O., Scherbak L. Information technology for protecting diesel-electric station reliable operation. Tekhnichna Elektrodynamika, 2019, no 4, pp. 85–91, doi: 10.15407/techned2019.04.085.
Yenikieiev O., Isikova N., Korotenko Ye., Reshetnyak T. Analysis of characteristics of hardware means for software control of the longitudinal feed of the grinding wheel. Acta Technica Naposensis, 2020, Vol. 63, Iss. 11, pp. 149–158.
D'yakonov V. P. Matlab i Simulink dlya radioinzhenerov [Matlab and Simulink for Radio Engineers]. Moscow, 2011, 976 p.
D'yakonov V. P. Mathcad 8-12 dlya studentov [Mathcad 8-12 for students]. Moscow, 2010, 632 p.
Lazarev Yu. P. Modelirovaniye protsessov i sistem v Matlab: Uchebnyy kurs [Modeling Processes and Systems in Matlab: Tutorial]. Kyiv, 2005, 512 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал публікує статті згідно з ліцензією Creative Commons Attribution International CC-BY.