ОСОБЛИВОСТІ ТЕСТУВАННЯ ІНТЕРФЕЙСУ КОРИСТУВАЧА
DOI:
https://doi.org/10.20998/2413-4295.2022.04.03Ключові слова:
UX, методи UX-дослідження, досвід користувача, тестуванняАнотація
Сучасний розвиток інформаційних технологій суттєво впливає на формування попиту і зумовлює появу цифрових продуктів. Для успіху будь-якого цифрового продукту, що створюється, необхідно застосовувати підхід, орієнтований на користувача. Дослідження досвіду користувачів є ключовим компонентом такого підходу до розробки. UX research – це процес з’ясування того, як люди інтерпретують і використовують продукти та послуги. Галузь використання таких досліджень дуже широка: від веб-сайтів до мобільних телефонів, побутової електроніки, медичного обладнання, банківських послуг, тощо. В UX дизайні дослідження є фундаментальною частиною рішення відповідних проблем. На сьогодні, коли всі існуючі процеси значно прискорюються, користувачі швидко втрачають лояльність до продукту, адже вони знають, що існує безліч інших варіантів і без вагань шукають їх, тому невдалий досвід користувача з додатком, сайтом або продуктом в цілому може означати кінець взаємодії. UX дослідження є дуже корисними для розробки стратегії продукту і алгоритмізації рішень, які б відповідали потребам користувачів. Розглянуті питання оптимального вибору методів дослідження, як кількісних, так і якісних. Розглянуто як самі методи, такі як: метод інтерв’ю, фокус-груп, сортування карток, деревоподібне тестування, оцінка переваг, айтрекінг, перевірка концепції, A/B тестування, так і галузі їх застосування. Розглянуто переваги та недоліки методів, а також їх особливості. Використано метод аналізу ієрархій задля розрахунку критеріїв, таких як: ефективність, ціна, час та розмір вибірки. На основі проведеного аналізу встановлено, що найважливішим критерієм при виборі методу дослідження є його ефективність. Подальше обчислення зважених середніх оцінок для кожного варіанта рішення дозволило виявити найкращі методи дослідження та надати рекомендації щодо їх ефективного використання на різних етапах розробки цифрового продукту. Таким чином, оптимальний вибір методу тестування може суттєво покращити якість інтерфейсу користувача.
Посилання
Norman D., Verganti R. Incremental and radical innovation: Design research vs. technology and meaning change. Design Issues, 2014, 30 (1), pp. 78-96, doi:10.1162/DESI_a_00250.
Kaufman M., Kuniavsky M. Observing the user experience: A Practitioner's Guide to User Research. Elsevier Science, 2012, no. 2, 608 p., doi:10.1016/C2010-0-64844-9.
Cooper A. About Face: The Essentials of Interaction Design, Wiley, 2014, no. 4, 720 p., doi:10.1057/palgrave.ivs.950066.
Sauro J., Lewis R. J. Quantifying the User Experience Practical Statistics for User Research, 2016, no. 2, pp. 9-18, doi:10.1016/c2015-0-06873-3.
Park J. Developing Elements of User Experience for Mobile Phones and Services: Survey, Interview, and Observation Approaches. Human Factors and Ergonomics in Manufacturing & Service Industries, 2012, no. 4, pp. 279-293, doi:10.1002/hfm.20316.
Nielsen Norman Group. World Leaders in Research-Based User Experience. When to Use Which User-Experience Research Methods. Available at: https://www.nngroup.com/articles/which-ux-research-methods (accessed 27.07.2022).
Stull E. UX Fundamentals for Non-UX Professionals. User Experience Principles for Managers, Writers, Designers, and Developers, 2018, pp. 233-258, doi:10.1007/978-1-4842-3811-0.
Nielsen Norman Group. World Leaders in Research-Based User Experience. UX Research Cheat Sheet. Available at: https://www.nngroup.com/articles/ux-research-cheat-sheet (accessed 27.07.2022).
Kraft C. User Experience Innovation. Berkeley, CA. Apress, 2012, 248 р., doi:10.1007/978-1-4302-4150-8.
Levy J. UX Strategy: How to Devise Innovative Digital Products that People Want. O'Reilly Media, 2015, 312 p.
Nielsen Norman Group. World Leaders in Research-Based User Experience. Card Sorting: How Many Users to Test. Available at: https://www.nngroup.com/articles/card-sorting-how-many-users-to-test/ (accessed 29.07.2022).
Nielsen Norman Group. World Leaders in Research-Based User Experience. The Funnel Technique in Qualitative User Research Available at: https://www.nngroup.com/articles/the-funnel-technique-in-qualitative-user-research/ (accessed 29.07.2022).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Ірина Єгорова , Катерина Ільченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал публікує статті згідно з ліцензією Creative Commons Attribution International CC-BY.