РОЗРОБЛЕННЯ ПРОТОТИПУ АВТОМАТИЗОВАНОЇ СИСТЕМИ СТВОРЕННЯ СУПРОВІДНИХ ДОКУМЕНТІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2413-4295.2024.02.05Ключові слова:
супровідні документи, освітній процес, автоматизована система, прототип, FigmaАнотація
Автоматизовані системи у сфері освіти мають значний потенціал для розвитку та покращення навчального процесу. Їхня ефективність полягає не лише в швидкості, але й у можливості створення умов для більш доступного та персоналізованого процесу навчання. Впровадження цих систем сприяє створенню оптимального середовища для засвоєння знань, але вимагає вибору ретельного підходу для досягнення найкращих результатів. Одним із ключових аспектів автоматизації у цій галузі є створення, обробка та зберігання супровідних документів навчального процесу. Це дозволяє зменшити час, що витрачається на рутинні операції, такі як обробка, класифікація та зберігання документації. Підвищення продуктивності управління освітніми процесами через автоматизацію є важливим етапом у створенні більш ефективної системи освіти. Системи документообігу грають важливу роль у цьому контексті, допомагаючи підвищити прозорість та контроль над інформацією. Це стандартизує процеси роботи з документами, незалежно від їхнього формату – паперового чи електронного. Основні функції таких систем охоплюють керування процесом затвердження документів та контроль за різними версіями документації, для полегшення робочих процесів та збереження відповідності. У даній роботі було розроблено прототип автоматизованої системи створення супровідної документації освітнього процесу на прикладі силабусів. Розроблення прототипів автоматизованих систем – це важлива складова впровадження автоматизованих технологій у сфері освіти. У ролі одного з інструментів створення даної системи було використано Figma. Побудова макетних зразків автоматизованої системи за допомогою подібних інструментів дозволяє уникнути непотрібного дублювання роботи під час фази розроблення програмного забезпечення, оскільки елементи графічного інтерфейсу з кодовою базою їх оформлення можна перенести в кінцевий продукт. Для впровадження ефективної системи автоматизації у сфері освіти необхідно також враховувати потреби кінцевих користувачів. Отже, це надає можливість чітко уявити зовнішній вигляд та основні функціональні можливості розроблюваного програмного забезпечення та уникнути перевизначення вимог на пізніх етапах процесу розроблення. Такий комплексний підхід до використання автоматизованих технологій у сфері освіти дозволить забезпечити більш швидку та ефективну роботу навчальних закладів, створить сприятливе середовище для навчання та підвищить якість освіти в цілому.
Посилання
Higher Education: Law of Ukraine dated July 1, 2014, no. 1556-VII: March 18, 2020. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (Accessed Nov. 18, 2023).
Lucenko G., Lutsenko O., Tiulpa T., Sosnenko O., Nazarenko O., Online Education and training in higher educational institutions of Ukraine: Challenges and benefits. International Journal of Educational Research Open, 2023, Vol. 4, pp. 1-6, doi: 10.1016/j.ijedro.2023.100231.
Stepanov O. M., Fitsula M. M. Fundamentals of Psychology and Pedagogy: textbook. Kyiv. Akademvydav, 2005, 520 p.
Sun R., Li X., Shen J., Jin W. An effective hybrid automated Chinese scoring system for medical education. Expert Systems with Applications, 2023, Vol. 234, pp. 114-121, doi: 10.1016/j.eswa.2023.121114.
Vishtak O., Zemskov V., Vishtak N., Gritsyuk S., Shyrova I., Mikheev I. The automated information systems for the education of specialists of the energy industry. Procedia Computer Science, 2020, Vol. 169, pp. 430-434, doi: 10.1016/j.procs.2020.02.240.
Gunabushanam G., Taylor C., Mathur M., Bokhari J., Scoutt L. Automated Test-Item Generation System for Retrieval Practice in Radiology Education. Academic Radiology, 2019, Vol. 23, Iss. 6, pp. 851-859, doi: 10.1016/j.acra.2018.09.017.
Qianqian X., Yang L. An automated teaching model machine combining improved fuzzy mechanism in teaching children’s drawing games. Entertainment Computing, 2023, Vol. 47, doi: 10.1016/j.entcom.2023.100579.
Goura P., Moulesh M., Madhusudanarao N., Gao X. An efficient and enhancement of recent approaches to build an automated essay scoring system. Procedia Computer Science, 2022, Vol. 215, pp. 442-451, doi: 10.1016/j.procs.2022.12.046.
Harbych-Moshora O. Electronic document flow in higher education institutions: trends and prospects. Youth and Market, 2018, Vol. 9, pp. 80-84, doi: 10.24919/2308-4634.2018.144290.
Osydach А. Development of the document management system architecture. Technology Audit and Production Reserves, Vol. 6, pp. 9–16, doi: 10.15587/2312-8372.2014.29990.
Das M., Tao X., Liu Y., Cheng J. A blockchain-based integrated document management framework for construction applications. Automation in Construction, Vol. 133, 2022, 104001, doi: 10.1016/j.autcon.2021.104001.
Wagner J, Smith K., Johnson C., Hilaire M., Medina M. Best Practices in Syllabus Design. American Journal of Pharmaceutical Education, 2023, Vol. 87, Iss. 3, pp. 432-437, doi: 10.5688/ajpe8995.
What is Figma? Available at: https://help.figma.com/hc/en-us/articles/14563969806359-What-is-Figma- (Accessed Nov. 18, 2023).
Figma Prototype: What is it and why use it for design? Available at: https://designproject.io/blog/figma-prototype (Accessed Nov. 15, 2023).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Сергій Цибульник, Вікторія Накорик, Діана Півторак
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал публікує статті згідно з ліцензією Creative Commons Attribution International CC-BY.