СИСТЕМА ЗБОРУ СТАТИСТИЧНИХ ДАНИХ ПРО ДЕФЕКТИ МЕТАЛОКОНСТРУКЦІЙ НА ОСНОВІ TELEGRAM BOT

Автор(и)

  • Лілія Зайцева Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна, Україна
  • Данило Макаров Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0009-0006-9928-7284

DOI:

https://doi.org/10.20998/2413-4295.2025.01.05

Ключові слова:

чат-бот, дефект, якість, оптимізація, база даних

Анотація

Проаналізовано роль чат-ботів у процесах автоматизації, зокрема для збору даних про дефекти у виробничих системах. Розглянуто технологічні аспекти створення чат-бота для моніторингу якості продукції, його переваги та функціональні можливості. Показано, що чат-боти спрощують введення даних, знижують витрати часу на рутинні операції та мінімізують помилки користувачів. Функціональність бота дає змогу видаляти записи, що дозволяє користувачам управляти своїми даними, а також отримувати звіти про кількість дефектів, їх типи та динаміку змін у часі. Інформація про дефекти  зберігається у зручному для аналізу вигляді. Це дозволяє здійснювати швидкий доступ до даних і проводити детальний аналіз інформації про дефекти, що в свою чергу дає змогу приймати обґрунтовані рішення щодо покращення процесів виробництва.. Розглянуто застосування платформ Telegram, Node.js та бази даних MongoDB у процесі розробки. Акцентовано увагу на простоті інтеграції чат-ботів із системами управління підприємством. У даного бота є можливість інтеграції з іншими системами. Це означає, що дані, зібрані через бот, можуть бути автоматично передані до системи управління якістю, що зменшує ймовірність помилок, пов'язаних із ручним введенням даних. Завдяки цьому підприємство може швидше реагувати на виявлені дефекти та вживати заходів для їх усунення. Підтверджено ефективність використання чат-бота для автоматизації аналізу дефектів, зменшення навантаження на співробітників та формування статистичних звітів. Обґрунтовано доцільність використання чат-ботів для підвищення продуктивності виробництва та задоволеності клієнтів. Спеціальні статистичні звіти, які формуються ботом, дають змогу керівництву отримувати інформацію про типи дефектів, частоту їх виникнення та інші важливі параметри Підтверджено, що інтерактивний інтерфейс дозволяє користувачам швидко взаємодіяти із системою, а автоматизоване оброблення даних сприяє ухваленню ефективних управлінських рішень. Результати роботи демонструють потенціал чат-ботів для вдосконалення процесів управління якістю та оптимізації ресурсів у сучасному конкурентному середовищі. 

Посилання

Modrzyk N. Building telegram bots: develop bots in 12 programming languages using the telegram bot API. Apress, 2018, doi:10.1007/978-1-4842-4197-4.

Ismawati D., Prasetyo I. The development of Telegram bot through short story. Brawijaya International Conference on Multidisciplinary Sciences and Technology (BICMST 2020), Atlantis Press, 2020, pp. 209–212, doi:10.2991/assehr.k.201021.049.

Abd Halim I. H., Mahamad A. I., Fuzi M. F. M. Automated alert system for river water level and water quality assessment using telegram bot API. Journal of Computing Research and Innovation, 2021, vol. 6, no. 3, pp. 65–74, doi:10.24191/jcrinn.v6i3.234.

Gupta M., et al. Advances in applications of Non-Destructive Testing (NDT): A review. Advances in Materials and Processing Technologies, 2022, vol. 8, no. 2, pp. 2286–2307, doi:10.1080/2374068X.2021.1909332.

Wang B., et al. Non-destructive testing and evaluation of composite materials/structures: A state-of-the-art review. Advances in Mechanical Engineering, 2020, vol. 12, no. 4, pp. 1687814020913761, doi:10.1177/1687814020913761.

Zaitseva L., Gorkunov B. Theoretical aspects of excitation and reception of acoustic waves for non-destructive testing of electromechanical and conversion systems. 2023 IEEE 4th KhPI Week on Advanced Technology (KhPIWeek), IEEE, 2023, pp. 1–5, doi: 10.1109/KhPIWeek61412.2023.10312998.

Zaitsev R., Kirichenko M., Zaitseva L., Radoguz S. Automation measurement system of semiconductor devices parameters. 2020 IEEE 4th International Conference on Intelligent Energy and Power Systems (IEPS 2020), IEEE, 2020, pp. 126–129, doi:10.1109/IEPS51250.2020.9263136.

Medvedyk A., Lohoida M., Rybchak Z., Kulyna O. IT Slang: Development of Telegram Chatbot. COLINS, 2023, vol. 2, no. 3, pp. 152–162.

Levytskyi O. L. Rozrobka telehram botu dlia upravlinnia kontentom reklamnoi ahentsii: dyplom bakalavra. DUT, Kyiv, 2021. 44 p. Available at: https://duikt.edu.ua/repozitorii/ipz/2021/PPZ-52/Levytskyi Oleh.pdf (Accessed date: 23.02.2025).

Deng X., Yu Z. A meta-analysis and systematic review of the effect of chatbot technology use in sustainable education. Sustainability, 2023, vol. 15, no. 4, pp. 2940, doi:10.3390/su15042940.

Luo B., et al. A critical review of state-of-the-art chatbot designs and applications. Wiley Interdisciplinary Reviews: Data Mining and Knowledge Discovery, 2022, vol. 12, no. 1, pp. e1434, doi:10.1002/widm.1434.

Silva M. I., et al. Review of conventional and advanced non-destructive testing techniques for detection and characterization of small-scale defects. Progress in Materials Science, 2023, vol. 138, pp. 101155, doi:10.1016/j.pmatsci.2023.101155.

Shi P., Su S., Chen Z. Overview of researches on the nondestructive testing method of metal magnetic memory: Status and challenges. Journal of Nondestructive Evaluation, 2020, vol. 39, art. 43, doi:10.1007/s10921-020-00688-z.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-22

Як цитувати

Зайцева, Л., & Макаров, Д. (2025). СИСТЕМА ЗБОРУ СТАТИСТИЧНИХ ДАНИХ ПРО ДЕФЕКТИ МЕТАЛОКОНСТРУКЦІЙ НА ОСНОВІ TELEGRAM BOT. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Нові рішення у сучасних технологіях, (1(23), 40–47. https://doi.org/10.20998/2413-4295.2025.01.05

Номер

Розділ

Інформаційні технології та системи управління