ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК МЕТОД ПІДТРИМКИ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ БІБЛІОТЕЧНИХ ТА АРХІВНИХ УСТАНОВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2413-4295.2025.03.05Ключові слова:
інформаційні технології, бібліотека, архів, проєкт, модель системи моніторингу, якість, інтегрована система управління якістюАнотація
Застосування процедури моніторингу є невід’ємною частиною системи управління якістю архівних і бібліотечних установ. Метою статті є дослідження процесу моніторингу якості загальної системи менеджменту якості через призму інформаційних технологій. Розроблено систему моніторингу якісної інформаційної підтримки досліджень у бібліотечних та архівних установах, яка забезпечує дотримання вимог до систем менеджменту якості відповідно до міжнародних стандартів ISO серії 9000. Визначення ступеня задоволення зацікавлених сторін здійснюється через електронне анкетування. Проведено аналіз факторів, які впливають на якість діяльності бібліотечних та архівних установ з використанням діаграми Ісікави. Відповідно до діаграми Ісікави запропоновано виділяти такі складові якості: процес якісної інформаційної підтримки, процес реінжинірингу та максимальної автоматизації та процес безпосереднього надання бібліотечних та архівних послуг. Визначені найбільш розповсюджені невідповідності щодо якості діяльності бібліотек та архівів та побудована діаграма Парето, яка демонструє, що найбільший внесок у сумарну невідповідність вносить показник розуміння запитів клієнтів. У підсумку були виявлені достоїнства та недоліки моніторингу системи менеджменту якості бібліотечної та архівної установи. Дані, отримані в процесі моніторингу є джерелами інформації для здійснення коригувальних дій та аналізу ризиків, що в свою чергу сприяє постійному поліпшенню бібліотечних та архівних установ.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал публікує статті згідно з ліцензією Creative Commons Attribution International CC-BY.