Розробка програмного модуля моніторингу залишкових знань студентів з дисциплін кафедри спеціалізованих комп’ютерних систем

Sofiya Zhidchenko, Tatiana Dubovik

Анотація


Актуальність матеріалу, викладеного у статті, зумовлена потребами професійної освіти в проведенні моніторингових досліджень, оскільки вони є одним із шляхів розширення доступу до Європейської освіти і мобільності студентів. 

Ключові слова


моніторинг; розробка програмного модуля; клієнт; сервер

Повний текст:

PDF

Посилання


Bachman, L., Davidson, F., Milanovich, M. The use of test methods in the content analysis and design of EFL proficiency tests. Language Testing, 1996, 13, 125-150.

Kaplan, R. M., Saccuzzo, D. P. Psychological Testing. Belmont, CA: Wadsworth, 2009.

Hartwig, M., Was, C., Isaacson, R., Dunlosky, J. General knowledge monitoring as a predictor of in-class exam performance. British Journal of Educational Psychology, 2012, 82, 456-468, doi: 10.1111/j.2044-8279.2011.02038.x.

Tobias, S., Everson, H. T. Knowing what you know and what you do not: Further research on metacognitive knowledge monitoring. College Board Report, New York, NY: The College Board, 2002, 3, 25 p.

Gutierrez, F. Pro Spring Boot, 2016, 365 p.

Griffiths D. Head First Android Development, 2016, 704 p.

Putilova, L. A. Monitoring kachestva znaniy studentov vuza / Sovremennye sistemy otsenki kachestva znaniy o vysshem professional'nom obrazovanii: problemy i perspektivy [Monitoring the quality of knowledge of students of high school. Current system of quality assessment of knowledge of higher professional education: problems and prospects]. Sb. Articles on the basis of inter-regional seminar nauchnometodicheskogo. Tyumen: TSU, 2007, 56-59.

Dubovik, T. N., Sergeev, O. V., Dubovik, D. D. Ispol'zovanie testovykh sistem dlya povysheniya kachestva obucheniya [Use of test systems for improving the quality of education]. Materiały VIII Międzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji «Nauka: teoria i praktyka - 2012». Przemyśl Nauka i studia, 2012, 88, 31 – 33.

Avanesov, V. S. Nauchnye osnovy testovogo kontrolya znaniy [Scientific basis of the test control of knowledge]. Moscow: Research Center, 1994, 135 p.

Camera, E. D. Seti TCP/IP. Razrabotka prilozheniy tipa klient/server dlya Linux / POSIX [TCP / IP network. Developing client applications such as / server for Linux / POSIX]. Ed. Williams, M-SPb, Kiev, 2002, 3, 576 p.

Walls, K. Spring v deystvii [Spring in Action]. Moscow: DMK Press, 2015, 762 p.

Wilde, E., Pautasso, C. REST: From Research to Practice. Springer Science & Business Media, 2011, 528 p.

[Web] https://ru.wikipedia.org/wiki/API.

Golhar, R., Vyawahare, P., Borghare, P. Design and implementation of android base mobile app for an institute. IEEE. 2012, 24, 3-5, doi: 10.1109 / ICEEOT.2016.7755391.

Radhakrishnan, J., Alluri, D. Huffman coding and decoding using Android. IEEE, 2016, 0361 - 0365, doi: 10.1109 / ICCSP.2016.7754156.

Mengping, T. Applying computer-based mathematics testing on mobile tablets for elementary students. IEEE Conference Publications, 2013, 1 - 7, doi: 10.1109/CICEM.2013.6820167.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


  1. Bachman, L. The use of test methods in the content analysis and design of EFL proficiency tests / L. Bachman, F. Davidson, M. Milanovich // Language Testing. – 1996. – Edn. 13. – P. 125–150.
  2. Kaplan, R. M. Psychological Testing / R. M. Kaplan, D.P. Saccuzzo // Belmont, CA: Wadsworth. – 2009.
  3. Hartwig, M. General knowledge monitoring as a predictor of in-class exam performance / M. Hartwig, C. Was, R. Isaacson, J. Dunlosky // British Journal of Educational Psychology. – 2012. – No 82. – P. 456–468. – doi: 10.1111/j.2044-8279.2011.02038.x.
  4. Tobias, S. Knowing what you know and what you don’t: Further research on metacognitive knowledge monitoring / S. Tobias, H. T. Everson // College Board Report No. 2002-3. New York, NY : The College Board. – 2002. – 25 p.
  5. Gutierrez, F. Pro Spring Boot / Felipe Gutierrez. – 2016. – 365 p.
  6. Griffiths, D. Head First Android Development / D. Griffiths, D. Griffiths. – 2016. – 704 p.
  7. Путилова, Л. А. Мониторинг качества знаний студентов вуза / Современные системы оценки качества знаний о высшем профессиональном образовании: проблемы и перспективы / Л. А. Путилова // Сб. статей по итогам межрегионального научнометодического семинара. – Тюмень: ТюмГУ. –  2007. – С. 56–59.
  8. Дубовик, Т. Н. Использование тестовых систем для повышения качества обучения / Т. Н. Дубовик, О. В. Сергеева Д. Д. Дубовик // Materiały VIII Międzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji «Nauka: teoria i praktyka - 2012» Przemyśl Nauka i studia. – 2012. – No 88. – C. 31 – 33.
  9. Аванесов, В. С. Научные основы тестового контроля знаний / В. С. Аванесов. – М.: Исследовательский центр. – 1994. – 135 с.
  10. Камер, Э. Д. Сети TCP/IP. Разработка приложений типа клиент/сервер для Linux / POSIX - Изд. Вильямс, М.-СПб-Киев. – 2002. – T. 3. – 576 с.
  11. Уоллс, К. Spring в действии / К. Уоллс. – Москва: ДМК Пресс. – 2015. – 762 с.
  12. Wilde, E. REST: From Research to Practice / E. Wilde, C. Pautasso // Springer Science & Business Media. – 2011. – 528 p.
  13. [Web] https://ru.wikipedia.org/wiki/API.
  14. Golhar, R. Design and implementation of android base mobile app for an institute / R. Golhar, P. Vyawahare, P. Borghare // IEEE. – 2012. – № 24. – P. 3–5. – doi: 10.1109/ICEEOT.2016.7755391.
  15. Radhakrishnan, J. Huffman coding and decoding using Android / Janaki Radhakrishnan, S. Sarayu, K. George Kurian, Deepak Alluri, R. Gandhiraj // IEEE. – 2016. –
    P. 0361 – 0365. – doi: 10.1109/ICCSP.2016.7754156.
  16. Mengping, T. Applying computer-based mathematics testing on mobile tablets for elementary students / Tsuei Mengping. // IEEE Conference Publications. – 2013. – P. 1 – 7. – doi: 10.1109/CICEM.2013.6820167.




DOI: https://doi.org/10.20998/2413-4295.2016.42.21

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.