Раціоналізація транспортної складової в логістичному ланцюзі постачань товарів у роздрібну торгівельну мережу

Автор(и)

  • Kateryna Kovtsur Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0445-5438
  • Tetiana Tokmylenko Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine
  • Natalia Ptytsia Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2413-4295.2019.10.07

Ключові слова:

роздрібна торгівельна мережа, доставка, логістичні витрати, резерв, провізні можливості, втрати, коливання попиту, автомобіль

Анотація

Розглядаються особливості доставки вантажів у роздрібну торгівельну мережу в містах. Представлені сучасні тенденції змін в роздрібній торгівлі в країнах Європи та представлено особливості функціонування ланцюгів постачань товарів в роздрібну торгівельну мережу на території України. В роботі представлені вимоги до транспортної ланки в ланцюзі постачань, виконання яких дозволить підприємствам-виробникам та роздрібним торгівцям підвищити ефективність своєї роботи. Для ритмічної роботи системи доставки партіонних вантажів у роздрібну торгівельну мережу стає необхідним оптимізувати роботу транспортної ланки. Аналіз літературних джерел дозволив визначити основні методики вибору автомобілів раціональної вантажопідйомності. Визначені основні критерії їх вибору, а саме собівартість перевезень та продуктивність роботи транспорту Виходячи з того, що логістичні ланцюги постачань партіонних вантажів в роздрібну торгівельну мережу містять елемент невизначеності, пов'язаний з перманентними коливаннями попиту на продукцію, в роботі наведена різниця обліку особливостей коливань попиту в торгівельних точках різних форматів. Встановлено, що виділяють дві основні групи форматів торгових точок: великі, що включають у себе супермаркети, гіпермаркети та дрібні, що включають так звані «магазини біля будинку», кіоски, мінімаркети. В роботі визначені основні фактори, які зумовлюють вибір рухомого складу при доставці партіонних вантажів в містах. Запропоновано для усунення негативних результатів коливань попиту впровадження технологічних і організаційних рішень, а саме резервування провізних можливостей парку рухомого складу. Серед існуючих способів резервування провізних можливостей парку рухомого складу можна виділити чотири – резервування провізних можливостей парку рухомого складу за рахунок збільшення вантажності автомобіля проти планової; за рахунок кількісного збільшення парку рухомого складу; за рахунок використання залученого парку рухомого складу та за рахунок поєднання всіх попередніх способів. Аналіз моделей впливу умов доставки, технологічних параметрів способу резервування провізних можливостей на логістичні витрати дозволив визначити зони ефективності використання різних способів резервування провізних можливостей. Зроблено оцінку ефективності застосування способів резервування провізних можливостей парку автомобілів під конкретні умови перевезень. В роботі наведено критичний аналіз кожного з можливих способів резервування провізних можливостей парку рухомого складу.

Біографія автора

Kateryna Kovtsur, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

доцент кафедри транспортних систем і логістики

Посилання

DerzhavnoYi sluzhbi statistiki UkraYini [Information resource of the State Statistics Service of Ukraine]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/.

Tan, K. C. A framework of supply chain management literature. European Journal of Purchasing & Supply Management, 2001, 7(1), 39-48, doi:10.1016/S0969-7012(00)00020-4.

Pauli, N. V. Sovershenstvovanie metodiki vyibora ratsionalnoy strukturyi parka gruzovyih avtomobiley s uchetom narabotki [Improving the method of selecting a rational structure of trucks, taking into account the developments]: dis. ... kand. tehn. nauk: 05.22.10: Pauli Nikita Vladimirovich. Orenburg, 2013, 146.

Aram, M. A. Effektivnost formirovaniya strukturyi parka transportnyih sredstva v usloviyah ryinochnoy ekonomiki [The effectiveness of the formation of the vehicle structure in a market economy]: dis. … kand. ekon. nauk: 08.00.05. Moskva, 2001, 154.

Yakunin, S. V. Obosnovanie strukturyi taksomotornogo parka s uchetom harakteristik perioda ekspluatatsii avtomobiley [Justification of the structure of the taxi, taking into account the characteristics of the period of operation of vehicles]: dis. … kand. tehn. nauk: 05.22.10: Orenburg, 2009, 129.

Karagodin, A. V. Metodika vyibora parka gruzovyih avtomobiley dlya transportnogo obsluzhivaniya neftedobyivayuschih predpriyatiy [Methods of choosing of trucks for the transport service of oil-producing enterprises]: dis. ... kand. tehn. nauk: 05.22.01: Karagodin Aleksey Viktorovich. Moskva, 2002, 121.

Zarudnev, D. I. Metodika vyibora avtotransportnyih sredstv dlya perevozki gruzov [Methods of selection of vehicles for the transport of goods]: dis. ... kand. tehn. nauk: 05.22.10. - Omsk, 2005, 237.

Shilimov, M. V. Formirovanie strukturyi parka i vyibor avtomobilnyih transportnyih sredstv dlya perevozki krupnogabaritnyih tyazhelovesnyih gruzov [Formation of the structure of the park and the choice of motor vehicles for the transport of bulky oversized cargo]: dis. … kand. tehn. nauk: 05.22.01: Moskva, 2005, 145.

Zhukov, A. I. Razrabotka metodiki formirovaniya parka podvizhnogo sostava avtobusnogo predpriyatiya [Development of a rolling stock park for a bus enterprise]: dis. … kand. tehn. nauk: 05.22.08. Moskva, 2010, 127.

Baublys, A. Modelling freight flows at transport terminal and vehicle fleet of optimal carrying capacity. Transport and Telecommunication. Riga, 2006, 7 (2), 254-261.

Cherry, Ch. R. Development of Duration Models to Determine Rolling Stock Fleet Size. Journal of Public Transportation, 2005, 8 (3), 57-70.

Nuzzolo, A., Coppola, P., Comi, A. Freight transport modeling: Review and future challenges. International Journal of Transport Economics, 2013, XL (2), 151–181.

Nuzzolo, A., Crisalli, U., Comi, A. A demand model for international freight transport by road. European Transport Research Review, 2008, 1 (1), 23-33, doi: 10.1007/s12544-008-0003-0.

Bowersox, J., Closs, D. J., Cooper, M. B. Supply Chain Logistics Management. USA: McGraw-Hill International Edition, 2002, 678.

Vorkut, A. I., Kalinin, A. G., Kovalik, A. G., Rudyik, A. S. Transportnoe obsluzhivanie torgovo-optovyih baz [Transport service of trade and wholesale bases]. K.: TehnIka, 1985, 112.

Smehov, A. A. Osnovyi transportnoy logistiki [Basics of transport logistics]. M.: Transport, 1995, 197.

Kovtsur, K. H. Rezervuvannia proviznykh mozhlyvostei parku avtomobiliv u lohistychnykh lantsiuhakh postachan spozhyvchykh tovariv [Provision of spare parts for the fleet of vehicles in the logistic chains of consumer goods supply]: avtoref. dys ... kand. tekhn. nauk: 05.22.01. Kharkiv, 2015, 21.

Oliveira, F. L. Uncertainty supply chain model and transport in its deployments. Independent Journal of Management & Production, 2014, 5 (2), 480-492, doi: 10.14807/ijmp.v5i2.167.

Yang, L. Comparisons of sales modes for a fresh product supply chain with freshness-keeping effort. Transportation Research, Part E: Logistics and Transportation Review, 2019, 125, 425-448, doi: 10.1016/j.tre.2019.03.020.

Vizinger, T., Žerovnik, J. Coordination of a Retail Supply Chain Distribution Flow. Technical Gazette, 2018, 25, 5(2018), 1298-1305, doi: 10.17559/TV-20161219120040.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Kovtsur, K., Tokmylenko, T., & Ptytsia, N. (2019). Раціоналізація транспортної складової в логістичному ланцюзі постачань товарів у роздрібну торгівельну мережу. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Нові рішення у сучасних технологіях, (10(1335), 54–62. https://doi.org/10.20998/2413-4295.2019.10.07

Номер

Розділ

Інформаційні технології та системи управління