МЕНЕДЖМЕНТ АРХІВНИХ І БІБЛІОТЕЧНИХ УСТАНОВ: ЕКСПЕРТНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2413-4295.2024.02.03Ключові слова:
менеджмент, якість, експертне оцінювання, архівна та бібліотечна справа, інформаційні технологіїАнотація
Застосування інформаційних технологій у практичній діяльності архівних і бібліотечних установ набуває все більшого поширення. Це актуалізує вивчення питання менеджменту бібліотечної та архівної справи та впровадження систем управління якістю у діяльність бібліотек і архіві. Підсилює цю проблему надзвичайна ситуація сьогодення, в умовах якої працюють архівні і бібліотечні установи. Тому необхідно залучати сучасні підходи оцінювання якості менеджменту бібліотечної та архівної справи. Застосування експертних методів для оцінювання різнопланових систем має давні традиції. Методи експертного оцінювання застосовують у різних галузях, зокрема під час вирішення кризисних ситуацій управлінських та соціально-економічних проблем, аналізу й прогнозування з великою кількістю соціальних факторів. Залучення низки методів суміжних дисциплін, зокрема інтерв’ювання, анкетування, опитування, метод Дельфі, мозковий штурм, конференція ідей тощо, сприяють ефективному аналізу системи менеджменту наукової чи освітньої установи. Особливо актуально впровадження методу експертних оцінок в роботу наукових установ, зокрема архівного та бібліотечного спрямування, оскільки за допомогою цих методів вирішуються проблеми забезпечення якості їхньої діяльності. Проведено моніторинг якості діяльності науково-технічної бібліотеки та архіву на основі залучення експертів трьох груп. Це представники професорсько-викладацького складу, наукові співробітники і студенти. Зроблена оцінка таких показників як процес якісної інформаційної підтримки освіти та досліджень; процес реінжинірингу та максимальної автоматизації; процес надання бібліотечних та архівних послуг. У підсумку були виявлені позитивні й слабкі сторони менеджменту бібліотечної та архівної установи. За результатами аналізу, з боку вищого керівництва архівних і бібліотечних установ мають встановити нові цілі щодо рівня якості бібліотечних та архівних послуг, стратегію стосовно підвищення задоволеності користувачів, оцінювання придатності структури та ресурсів для майбутнього розвитку.
Посилання
Lalu Kamarudin, Agil Al Idrus, Joni Rokhmat. Management of Public Services in the Library and Archival Office of West NusaTenggara Province. International Journal of Multiculturaland Multireligious Understandin, 2021, vol. 2, pp. 97–101, doi: 10.18415/ijmmu.v8i9.2890
Burcak Sentur. The concept of user satisfaction in archival institutions. Library Management, 2012, vol. 33(1/2), pp. 66–72, doi:10.1108/01435121211203329.
Alistair Black. Memory and amnesia in the archival practices of national library and information associations. IFLA Journal, 2024, doi: 10.1177/03400352241236733.
Rohit R Ghodke, Pramod S. Satvi Show, Umesh N Mali, S.S. Kushare. Library Management System. International. Journal of Advanced Research in Science Communication and Technology, 2024, doi: 10.48175/IJARSCT-15785.
Aleksandra Vidovic. Management and work structure of the university library. Prizren Social Science Journal, 2024, vol 8 (iss1), pp. 36-41, doi: 10.32936/pssj.v8i1.504
Bezdrabko V., Grigor’ev V. Archival brand management: theoretical ambushes and prospects. Archives of Ukraine. 2021, Vol. 2, No. 327, pp. 7–32, doi: 10.47315/archives2021.327.007.
Tverytnykova О., Salata H. Quality Management of Archival and Library Studies: Towards the Problem of Implementing International Standards. Library Science. Record Studies. Informology, 2023, 2, 48–53.
Bachinska N. A. Promotion of educational and professional programs of specialty 029 “Information, library and archiving on the right”: traditions and innovations. Library science. Documentation. Informationology, 2022, No. 4, pp. 95–101, doi: 10.32461/2409-9805.4.2022.269816.
Ivasiv Olga. Model of expert evaluation of project activities in the context of central lighting. Adaptive Management Theory and Practice Pedagogics, 2020, No. 10 (19), doi: 10.33296/2707-0255-10(19)-12.
Moroz Svitlana, Moroz Volodymyr. Types of subjects managing the power of public lighting: analysis of expert assessments of robot sellers. Scientific Newsletter of State Management, 2022, doi: 10.33269/2618-0065-2022-1(11)-128–149.
Tverytnykova E. E., Drozdova T. V., Demidova Y. E. Environmental management as a component of an integrated management system for gas condensate and oil processing enterprises. Modern information systems. Kharkiv: NTU «KhPI», 2020, Vol. 4, № 1, pp. 33–38.
Krasnokutsky E. S. A methodical approach to assessing the level of management of health transport services. Business Inform, 2024, No. 1, pp. 345–354, doi: 10.32983/2222-4459-2024-1-345-354.
Velichko O. M. et al. Group expert assessment and competence of experts. Odessa. FOP Bondarenko M.O., 2015. 286 p.
Expert methods in automated systems: Formulation and direct knowledge of expert knowledge: navch. pos_b. for students’ specialties 151 “Automation and computer-integrated technologies” / KPI im. Igor Sikorsky; styling: L. D. Yaroshchuk. 2nd view, add. Kiev: KPI im. Igor Sikorsky, 2022, 43 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Надія Бачинська , Олена Тверитникова, Тетяна Дроздова , Галина Салата
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал публікує статті згідно з ліцензією Creative Commons Attribution International CC-BY.