КОМПЛЕКСНИЙ АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА АВТОМОБІЛЬНОГО СКЛА: ВИКЛИКИ, ДЕФЕКТИ ТА СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2413-4295.2025.01.12Ключові слова:
автомобільне скло, організація виробництва, ієрархія дефектів, процес молірування, стандартизація, обробка склаАнотація
Стаття присвячена дослідженню ключових технологічних етапів виробництва автомобільного скла, їх взаємозв’язку та впливу на кінцеву якість продукції. Розглянуто основні процеси, включаючи виготовлення флоат-скла, молірування, триплексування, автоклавування, а також фінальні етапи комплектації та пакування. Особливу увагу приділено ідентифікації основних факторів, що впливають на утворення дефектів на різних стадіях виробництва, та методам їхнього усунення. На початкових етапах акцент зроблено на критичній ролі якості флоат-скла як основного матеріалу. Етап молірування описано як один із найскладніших у технологічному ланцюгу. Окреслено фактори, що визначають якість геометрії лобового скла, включаючи стан формувального інструменту, параметри температурного режиму та правильність групування скла у вагонетках. Розглянуто методи контролю температури за допомогою пірометрів, а також ризики, пов’язані з некоректним коригуванням режимів у процесі молірування. Особливе місце у статті приділено триплексуванню та автоклавуванню як критичним етапам, що формують механічні та естетичні властивості скла. Висвітлено важливість взаємодії між попередніми процесами та триплексуванням, а також вплив якості ПВБ-плівки на адгезію та візуальні характеристики. Описано ризики, пов’язані зі зміщенням внутрішнього та зовнішнього скла під час укладання плівки, що може призводити до утворення мікропустот і тріщин у процесі автоклавування або подальшої експлуатації. Заключний етап комплектації та пакування описано як фінальний контрольний пункт якості, де здійснюється перевірка продукції на відповідність стандартам та підготовка до транспортування. Наголошено на важливості роботи відділу контролю якості на цьому етапі для запобігання відвантаженню некондиційної продукції. Підкреслено взаємозалежність усіх стадій виробництва та необхідність системного підходу до управління якістю. Запропоновано методи усунення дефектів і оптимізації процесів, що дозволяють мінімізувати втрати та покращити продуктивність. Робота може бути корисною для інженерів, технологів і фахівців у галузі виробництва скла, які прагнуть удосконалити свої технологічні процеси.
Посилання
Petrov D., Bragina L., Yaitsky S., Ryabinin S. Investigation of performance characteristics of furnaces for the production ofoptical and special float glasses. Bulletin of the National Technical University "KhPI". Series: New solutions in modern technology. Kharkiv: NTU "KhPI", 2020, no. 3 (5), pp. 59–65, doi:10.20998/2413-4295.2020.01.09.
Shunhua Ch., Zang M., Wang Di, Yoshimura Sh., Yamada T. Numerical analysis of impact failure of automotive laminated glass: A review. Composites Part B: Engineering, 2017, 122, pp. 47–60.
Marc M., Centelles X., Solé A., Barreneche C., Fernández A. I., Cabeza L. F. Polymeric interlayer materials for laminated glass: A review. Construction and building materials, 2020, no. 230, p. 116897.
Petrov, D., L. Bragina, and L. Demydchuk. Features of Glass Plate Hardening by the Ion Exchange Method. Key Engineering Materials, 2021, no. 887, pp. 34–39, doi:10.4028/www.scientific.net/kem.887.34.
Mizuki K., Kagaya O., Matsumoto K., Kato Y., Shoji H., Tomimoto K., Yamaguchi R. Evaluation of Automotive Glass Antennas Using Commercial Base Stations. In IEEE International Workshop on Antenna Technology (iWAT), 2024, pp. 137–139.
Todd T., Polasani S., Bhatia V., Govindswamy K., Fisher K.W. Assessment of Lightweight Automotive Glass Solutions on Interior Noise Levels & Sound Quality. In INTER-NOISE and NOISE-CON Congress and Conference Proceedings, 2017, Vol. 254, no. 2, pp. 220–225.
Sharma A., and Vivek J. Experimental investigation of cutting temperature during drilling of float glass specimen. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 2020, Vol. 715, no. 1.
Castori G., Speranzini E. Fracture strength prediction of float glass: The coaxial double ring test method. Construction and Building Materials, 2019, Iss. 225, pp. 1064–1076.
Naumenko K., Pander M., Würkner M. Damage patterns in float glass plates: Experiments and peridynamics analysis. Theoretical and Applied Fracture Mechanics, 2022, Iss. 118, p. 103264.
Luca L., Pasare M., Stancioiu A. Study to determine a new model of the Ishikawa diagram for quality improvement. Fiability & durability, 2017, Iss.1, pp. 249–254.
Kholif A. M. et al. Implementation of model for improvement (PDCA‐cycle) in dairy laboratories. Journal of Food Safety, 2018, Iss. 38.3.e12451.
Francis L. F. Melt processes. Materials Processing: a Unified Approach to Processing of Metals, Ceramics, and Polymers, 2024, pp. 91–243.
Reiß S. et al. Chemical changes of float glass surfaces induced by different sand particles and mineralogical phases. Journal of Non-Crystalline Solids, 2021, Iss. 566, pp. 120868.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал публікує статті згідно з ліцензією Creative Commons Attribution International CC-BY.