Устойчивость подвески шасси самолета при малом верчении пневмоколес
Анотація
Для певного кола складних рухів корпусу літака і конструкцій підвіски шасі вивчається стійкість стаціонарних режимів руху підвіски шасі.Посилання
Thota P. Bifurcation analysis of nose landing gear shimmy with lateral and longitudinal bending [Текст]/P. Thota, B. Krauskopf, M. Lowenberg// Journal of Aircraft. – 2010. - Vol. 47, №1. - Р. 87-95.
Thota P. Interaction of torsion and lateral bending in aircraft nose landing gear shimmy [Текст]/P. Thota, B. Krauskopf, M. Lowenberg //Nonlinear Dynamics. – 2009. – Vol. 57, №3. - P. 455-467.
Thota P. Nonlinear analysis of the influence of tyre inflation prressure on nose landing gear shimmy [Текст]/P. Thota, B. Krauskopf, M. Lowenberg// AIAA Modeling and simulation technologies conference, 10-13 august 2009, Chicago. - 12 p.
Thota P. Shimmy in a nonlinear model of an aircraft nose landing gear with non-zero rake angle [Текст]/ P. Thota, B. Krauskopf, M. Lowenberg//Proceedings of European Nonlinear Oscillations Conference (ENOC-2008), Saint Petersburg, Russia, 30 June-4 July 2008. - 5 p.
Журавлев, В.Ф. О механизме явления шимми [Текст]// В.Ф. Журавлев, Д.М. Климов/ Доклады РАН. – 2009.- Т.428, №6. - С.761-764.
Журавлев, В.Ф. Теория явления шимми [Текст]/ В.Ф. Журавлев, Д.М. Климов// Изв. РАН. МТТ. – 2010.- №3. - С.22-29.
Sura N.K. Lateral response of nonlinear nose-wheel landing gear models with torsional free play [Текст]/ N.K. Sura, S. Suryanarayan// Journal of aircraft. - 2007. - Vol.44, No. 6. - P. 1991-1997.
Pacejka H.B. Shear force development by pneumatic tires in steady-state conditions. A review of modeling aspects [Текст]/ H.B. Pacejka, R.S. Sharp// Vehicle system dynamics. -1991.-Vol.20, № 3-4. - P. 121-176.
Плахтиенко, Н.П. Одностепенная модель колебаний опоры шасси самолета [Текст]/Н.П. Плахтиенко, Б.М. Шифрин//Техн. механика.-2006.-№1. С.16-25.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал публікує статті згідно з ліцензією Creative Commons Attribution International CC-BY.